menu buttonmenu button

מכינים את המקרר לפסח: עצות טובות לתזונה מאוזנת במהלך החג

חג החירות, הפחמימות והקלוריות? לא בהכרח.
עם קצת מאמץ והרבה מודעות, ואתם הולכים לעבור את החג הזה בשלום.

 

כללי

כל חגי ישראל סובבים סביב אוכל, אבל נדמה, שפסח עולה על כולם.

זה קורה, משום שהמזון שאנו אוכלים בפסח אינו רק מזון לגוף, אלא גם מזון לנשמה עם מגוון עצום של סיבות ומשמעויות נסתרות.

נחמד, עד שמגיעים לרגע השקילה של היום שאחרי.
מה עושים? אוכלים ונהנים, אבל באחריות ובמודעות, ועם העצות האלה זה גם קל.

היו מודעים למה שאתם אוכלים בערב הגדול

אחחח. אין על ליל הסדר.
האנשים שאוהבים. המנות המיוחדות. היין המשובח. הקלוריות שוות הערך ל-4 ימים בערך.
כן כן. ליל הסדר יכול בקלות להפוך לפצצת קלוריות מתקתקת, ואם לא ניזהר, כך גם יתרת ימי החג.

איך תצלחו את הערב בשלום?

> הגיעו שבעים –  היום שלפני אינו צום המפצה על הזלילה שאחרי. זה פשוט לא יעבוד. עשו לעצמכם טובה ואיכלו מנות קטנות כל 3 שעות, ובהן סלטים, מרקים או קערת יוגורט עם פירות.
> היזהרו מהיין – כל כוס יין מכילה קלוריות רבות, ועם 4 כאלה (במקרה הטוב) הרי שאספנו לחישוב הכללי קלוריות רבות, שלא ממש תרמו לתחושת השובע.
> בחירה עם שליטה – שלחן הסדר הוא תצוגת תכלית של יכולות קולינאריות, נכון, אבל אף אחד לא אמר שאתם חייבים לטעום מהכול. בחרו את מה שאתם הכי אוהבים, ואל תתפתו מעבר.

ועכשיו, בואו נדבר על מצות

המצות, הן אולי ה-סממן של החג השמח הזה, וגם אם אפשר להתווכח אם הן טעימות או פחות, על דבר אחד יש קונצנזוס כלל עולמי – זה פשוט לא משביע.
זה קורה משום שהן דלות בסיבים, כמעט ואינן מכילות נוזלים וערכן הקלורי, בנוסף לכל, כפול (בערך) מזה של פרוסת לחם.

מה עושים?

אוכלים מצות כי בכל זאת, אבל פחות.

מעדיפים את המצות המיוצרות מקמחים מלאים ועשירי סיבים ומקפידים לשתות הרבה הרבה מים לפני, אחרי ובעצם, כל הזמן.

הירקות שהן פירות

תנו כבוד לפירות וירקות

העצה הזו טובה בכל השנה, ובפסח כל שכן.

פירות וירקות זמינים ובשפע, יספקו לכם ערכים טובים כמו סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים, ובנוסף, יעזרו לכם לחוש שבעים.

בליל הסדר ובכל ימי החג (ובעצם, בכל ימות השנה), מלאו את חלקה העיקרי של הצלחת בירקות (מבושלים, אפויים וחיים), והעדיפו את הפירות הטעימים על פני הקינוחים. מגרים ככל שיהיו.

התייחסו לירקות ופירות כחטיפים – רכשו ירקות קטנים כמו מיני גזרונים, מלפפונים קטנים, עגבניות שרי או פלפלונים. הכינו סלטים מפירות ופלטת פירות כדרך קבע על השולחן. תתפלאו לגלות כמה מהר הם יחטפו, וכמה שהם טעימים.

שדכו חלבונים טובים לפחמימות מורכבות

חג הפסח, הידוע בכינויו “חג הפחמימות”, הוא באופן פרדוקסלי גם החג בו תמיד פותחים וסוגרים את דלתות המקרר. רעבים.
כדי להגביר את תחושת השובע גוונו את הפחמימות, והעדיפו פחמימות מורכבות על פני פחמימות פשוטות.

למשל, החליפו את תפוחי האדמה בבטטות אפויות, דלורית ודלעת.

ומה עם החלבונים? לאוכלי הקטניות החיים קלים עם אורז, שעועית וכל סוגי הקטניות המשביעות היוצרות חלבונים מאיכות טובה, ואילו שאינם? החליפו את בשר הבקר או הכבש בעוף ודגים.

חייבים מצות? העדיפו למרוח עליהן ממרחים המכילים חלבונים טובים כמו סלט ביצים, גבינות ואם מותר לכם – אז גם חומוס (הקטניות, מה לעשות).

שיהיה לכם חג משביע (דבר ראשון) טעים ונעים!

 

mango

שווה להירשם לניוזלטר שלנו!

אנחנו לא מציעים חברות לכל אחד. ועם יד על הלב, אנחנו לא שולחים הרבה מיילים. אבל כשכן, חייב להיות בהם משהו טוב. ממש טוב. אתם איתנו?

אנא הזינו שם מלא
אנא הזינו כתובת דוא"ל
אנא הזינו מספר טלפון
אני מאשר שימוש במידע לצורך הפעילות המסחרית של קבוצת החברה המרכזית לייצור משקאות בע"מ ושמירתו במאגר מידע בהתאם למדיניות הפרטיות; ידוע לי שאיני חייב למסור את המידע לפי חוק אך לא ניתן להשתתף בפעילות ללא מסירת המידע. יש לקרוא ולאשר
תודה רבה, פרטייך התקבלו