menu buttonmenu button

מיוחד ליום העצמאות: הסיפור של פריגת הוא הסיפור של המדינה

הסיפור של פריגת הוא אחד הסיפורים הטובים, המעודדים ומעוררי ההשראה שיש.
סך הכול,
כמה עוד חברות ישראליות הצליחו לשרוד 80 שנה (!),
ולא רק לשרוד, אלא לשגשג, לפרוץ גבולות ולהשפיע על ציבור שלם?

כללי

פריגת של היום היא שם מוכר בכל בית בישראל, ולה מעמד מבוסס גם ברחבי העולם.
לא רק בזכות המוצרים המעולים, אלא גם הודות לידע, ההבנה העמוקה והניסיון הטכנולוגי.
היקף היצוא שלנו עומד כיום על כ-130 מיליון דולר, עם משרדים פעילים ורשת מכירות ענפה בלמעלה מ-50 מדינות.

אבל אם נסתכל לאחור, ונבין את הדרך הארוכה אותה עבר המפעל מחלום של 4 חלוצים יזמים
ועד להיותו אחד היצואנים המובילים של מדינת ישראל – הרי שמדובר בסיפור הצלחה שראוי לשמוע.
בייחוד בימים אלה.

רוצים לדעת איך עושים את זה? מה הסוד להקמה של חברה ישראלית מבוססת, רווחית וחדשנית?

כרגיל, נחישות ועקשנות חלוצית מהסוג הטוב.

וכך זה היה.

הופכים חלום למציאות (גם עם קשיים ובעיות)

שנות ה-30 בישראל, הן שנים מטלטלות: עליית הנאצים באירופה שולחת אל חופי מישור החוף גלי עלייה המוניים.

בשדות, בערים, בדרכים וביישובים מתחילה לנשב רוח חלוצית חדשה של גאולת האדמה, התחדשות ועבודה קשה.

הקיבוצניקים, סמל האתוס הישראלי, ניגשו בחריצות למלאכה: ייבשו ביצות, פיתחו ענפי חקלאות, הקימו מוסדות חברתיים וחיו חיי שיתוף ושוויון.

כחלק מהתנועה הקיבוצית, הוקם בשנת 1932 קיבוץ גבעת חיים, על ידי קבוצה של חלוצים.

באותה תקופה מלחמת העולם השנייה השפיעה קשות על ארץ ישראל ובתוכה הקיבוץ הצעיר,
כתוצאה מניתוק קשרי המסחר בין המזרח התיכון לאירופה.

חברי הקיבוץ נאלצו להתמודד עם מחסור ממשי במוצרי גלם חיוניים ומלאי מזון מוגבל, ואיתם גם הצבא הבריטי, שנותר ללא מזון ואספקה.

איך אומרים? במקום בו קיים אתגר, קיימת גם הזדמנות. ולהזדמנות הזו חיכינו.

המצב הכלכלי הרעוע בקיבוץ הניע 4 מייסדים: אברהם רטר, אורי פולק, אורי ורטהיימר ויצחק המאירי לחפש מקורות פרנסה אחרים.

וכך,
במאי 1941, עשו דרכם 15 חברי הקיבוץ למפעל החדש “גת”, והחלו בייצור ריבות, רסק עגבניות, רסק תפוחי עץ וכרוב כבוש.
למי? לצבא הבריטי.


הכוונות טובות, אולם הצבא הבריטי חסם את אפשרויות המסחר מולו,
וכך לאחר שנה קשה של חוסר וודאות, בה כמעט כל ההשקעה הראשונית והגדולה ירדה לטמיון,
נפתח סדק קטן של הזדמנות:
ה”נאפי” שהוא השק”ם הבריטי, פרסם מכרז לייצור 10 מיליון (!) בקבוקי מיץ למפעלים בארץ ישראל.
מפעל גת זכה בנתח נכבד לייצור 775 אלף בקבוקים. חלום!

המפנה המרגש הזה, הוליד שורה של החלטות מהירות ומהותיות להמשך פיתוח,
ובעיקר – לצורך הבהול לעמוד בביקוש.

מצליחים. כנגד כל הסיכויים.

אל מול טלטלות, פילוגים, הפסדים, אירועי טרור ומלחמות, שינויים ארגוניים, החלטות נכונות וגם שגויות, הצליח המפעל לצלוח עשור אחד, ואז עוד עשור והתחיל לבסס את מעמדו בשוק.

אחת ההתפתחויות החשובות במפעל חלה בשנת 1958.

שרת החוץ גולדה מאיר אישרה למפעל גת לשווק את מוצריו, בין היתר מיצי תפוזים, דובדבנים, לימון ופטל מעבר לים.
המותג Jaffa Champion חדר בהצלחה מסחררת לשווקים בעולם, כשם נרדף לאיכות וטעם משובח.

בשנות ה-60 התמקד המפעל בעיבוד מוצרי פרות הדר ותרכיזים קפואים, לשוק הפרטי והמוסדי.
בשנות ה-70 זכה המפעל באות ‘היצואן המצטיין’ מאת נשיא המדינה זלמן שז”ר, הודות לשיאי מכירות חסרי תקדים.

“דרך ארוכה עבר המפעל מאז התחלת פעילותו ב-1942.
30 שנות בניין, פיתוח ומאבק, עם התקדמות מתמדת לקראת המטרה שהצבנו לעצמנו:
פיתוח מוצרים מיוחדים וכיבוש שווקים נוספים בארץ ובעולם”.

גת של שלהי שנות ה-70 מחזיק במחצית שוק התרכיזים הקפואים באירופה, ושומר על תואר ‘היצואן המצטיין’ לעוד שנים רבות לבוא.
בשנים אלו גם הוחלף שם המפעל “גת” ל”פריגת” תחתיו אוחדו כל המוצרים של המפעל.

מותג חדש נולד

שנות ה-80 סימנו עידן חדש של קידמה טכנולוגית במפעל עם רכישת מחשב ראשי, מערכת משוכללת לטיהור שפכים, וקבלת ציון לשבח מהנשיא יצחק נבון, לאחר שבירת שיא מכירות חדש: 21 מיליון דולרים לשנת 1981.

בשנות ה-90 חל שינוי מהותי עם החיבור לחברה המרכזית למשקאות קלים, שהביא להתפתחויות מרתקות ושינויים רבים.

אחד הראויים לציון בהם, הוא יצור מהפכני של המשקה הראשון בישראל ללא חומרים משמרים – ה”סחוטרי”: 100% פרי, פסגת הטכנולוגיה בשוק יצור המיצים.

בתנופת עשייה אדירה עלה הייצוא מ-30 מיליון דולרים ל-130 מיליון דולרים, תוך יישום ידע ומיומנות בכל נקודה על הגלובוס אליה הצליח המפעל להגיע.

ומה היום?

פריגת היא אחד המותגים האהובים בשוק הישראלי והעולמי, ולא סתם.
אותה מסורת אבות חלוצית הנחושה לפתח, להתקדם, לכבוש פסגות חדשות ולהתחדש כל הזמן, חיה וקיימת בכל אחד מהעובדים שלנו.

חומרי הגלם שלנו הם הטובים ביותר בשוק, תהליכי היצור אוטומטיים ומבוקרים ומצויים כולם תחת ביקורת קפדנית שלנו. כל יום, כל היום.

הצרכנים שלנו יודעים, שהבחירה במוצרים של פריגת היא בחירה במוצרים איכותיים, טעימים ומפוקחים.

אבל לא רק.

אלא תמיכה בחלום ציוני שהפך למציאות מעוררת השראה, מעוררת גאווה ובעיקר – מ ש ל נ ו.

ולתפארת מדינת ישראל!

mango

שווה להירשם לניוזלטר שלנו!

אנחנו לא מציעים חברות לכל אחד. ועם יד על הלב, אנחנו לא שולחים הרבה מיילים. אבל כשכן, חייב להיות בהם משהו טוב. ממש טוב. אתם איתנו?

אנא הזינו שם מלא
אנא הזינו כתובת דוא"ל
אנא הזינו מספר טלפון
אני מאשר שימוש במידע לצורך הפעילות המסחרית של קבוצת החברה המרכזית לייצור משקאות בע"מ ושמירתו במאגר מידע בהתאם למדיניות הפרטיות; ידוע לי שאיני חייב למסור את המידע לפי חוק אך לא ניתן להשתתף בפעילות ללא מסירת המידע. יש לקרוא ולאשר
תודה רבה, פרטייך התקבלו