אחת על אחת עם עמית: הכירו את מנהלת הפיתוח שלנו (וזו שאחראית על מה שאתם שותים)

כללי

ישבנו עם עמית גיא, מנהלת הפיתוח של מפעל גת לשיחה צמודה צמודה.

עמית היא טכנולוגית מזון, והיא זו שאחראית על פיתוח מוצרי גת.
היא  וצוותה הם הגורם האחראי על החוויה, הטעם והמרקם של משקאות הפרי האהובים עלינו.

לכן,
עניין אותנו להבין מה זה טכנולוג מזון בדיוק, כיצד נראה יומו ועד כמה יש לו באמת השפעה על איכות המשקה וטעמו, כאן וכמעט בכל נקודה בעולם (ספוילר: השפעה קריטית).

(למי שאינו מכיר את ההיסטוריה של גת נזכיר, שפריגת הינו המותג המקומי של המפעל ואילו את התוצרת הבינלאומית, מייצר המפעל תחת מותג  Gat Foods – סיפור הצלחה מעורר גאווה.)

על הדרך, למדנו המון על החך המקומי והבינלאומי, וגילינו שהסיפור של עמית הוא למעשה הסיפור של פריגת.

עמית, ספרי לנו על עצמך.

“אני עובדת במפעל גת 23 שנה. בעצם, זיכרונות הילדות הראשונים שלי התרחשו כאן בין ערמות קלחי התירס והררי קופסאות השימורים.
כששואלים אותי איך הגעתי לכאן, התשובה היא: אני כאן בגלל אבא שלי.
בתחילת הדרך אבא שלי עבד במפעל כמנהל תחזוקה, ובהמשך התקדם להיות מהנדס המפעל ואנחנו הילדים, היינו מגיעים איתו לעבודה בכל יום, ומטיילים בין קווי הייצור”.

המותג GAT FOODS פעיל מאד בחו”ל. מה בעצם יש למפעל להציע למדינות ברחבי העולם?

“אנחנו מגיעים לבתים של מיליוני אנשים בישראל ובעשרות מדינות ברחבי העולם, לכל מדינה העדפות טעם שונות וספציפיות.
לכן בשבילי, לפצח טעם של מדינה כמו זימבבואה, או להצליח לפתח טעמים שמתאימים לקולומביה – זו הסיבה שאני קמה בבוקר ובאה לעבודה עם חשק ויצירתיות, כאילו זו היתה השנה הראשונה שלי כאן.

אבל כדי שאצליח לייצר מוצר, אני חייבת להתחבר לחלום.

אם השיווק במפעל חולם חלום ואומר – כזה משקה אני רוצה לראות על המדף, כדאי שאני אבין למה, למי ומה יש לי כאן להציע, שאי אפשר להשיג בשום מקום אחר.
ולמי שתוהה מה מדינה כמו קולומביה, צריכה את בסיסי ההדרים של מדינה קטנה כמו ישראל? התשובה היא תמיד – בגלל המענה המדויק לצרכי הלקוח.

בכל בסיס שאנחנו מפתחים כאן, מגולמות כל כך הרבה שנים של ניסיון, ידע, מיומנות, מקצועיות, התמודדות עם משברים ואתגרים עד שהגענו לנוסחה שהיא בלתי פציחה, והיא מהווה את הבסיס למשקה פרי שאנשים מקומיים פשוט אוהבים.”

תפוזים במפעל סחיטה

ספרי על הצוות שעובד במפעל

“הצוות שאחראי על פיתוח טעמים חדשים במפעל מונה כ-24 חברי צוות מרביתם טכנולוגים ומהנדסי מזון, כקבוצה מיקרוקוסמית מגוונת מאד.

השונות הרבה בינינו מפרה אותנו ומשפיעה לטובה הן על הייצור והן על הפוטנציאל, משום שאנחנו מצליחים להבין את טעם המקור במדינה אליה אנו מכוונים את הייצור.

בכל יום אנחנו, צוות הטכנולוגים במפעל מתמודדים עם שאלות די קריטיות בכל מה שנוגע לפיתוח טעמים חדשים, או התמודדות עם משימות חדשות או אתגר החדירה לשווקים חדשים.
הדינמיות כאן גבוהה מאד, העבודה כל הזמן משתנה, השוק כל הזמן זז ואנחנו צריכים לא רק לעקוב ולהיות דרוכים אלא להכתיב את המגמות.”

מה התוכניות שלכם הלאה?

“אנחנו עובדים בכמה ערוצים עתידיים, כשהבולט בהם הוא תהליך הפחתת הסוכר במוצרים.

ב-2007 ועד היום אנו פועלים בתהליך שיטתי של הפחתת סוכר במוצרים שלנו, עד לרמה של כ-35% פחות סוכר מהמוצר המקורי.
מדובר בהישג עצום.

השאלה שאנחנו שואלים את עצמנו בכל פעם מחדש, היא איך אנחנו יכולים לקחת רכיבי פירות אחרים שמפצים על אובדן הסוכר, מבלי לאבד את הטעם האופייני האהוב, אליו הצרכנים רגילים.

טכנולוג מזון צריך להבין את הפרי ממש טוב, אבל יותר מזה? את האדם: את ההעדפות שלו ואת הפיזיקה והביולוגיה של פעולת הטעימה, כך שניצור מוצר יותר נכון.”

מה את מאחלת לעצמך לעתיד?

“להמשיך להיות יצירתית, למצוא דרכים חדשות ואחרות לשפר את חווית השתייה, וליצור בעבור הלקוחות מוצרים איכותיים וטעימים והכי חשוב –  מותאמים בדיוק למה שאנשים אוהבים”.

 

 

mango

שווה להירשם לניוזלטר שלנו!

אנחנו לא מציעים חברות לכל אחד. ועם יד על הלב, אנחנו לא שולחים הרבה מיילים. אבל כשכן, חייב להיות בהם משהו טוב. ממש טוב. אתם איתנו?

אנא הזינו שם מלא
אנא הזינו כתובת דוא"ל
אנא הזינו מספר טלפון
אני מאשר שימוש במידע לצורך הפעילות המסחרית של קבוצת החברה המרכזית לייצור משקאות בע"מ ושמירתו במאגר מידע בהתאם למדיניות הפרטיות; ידוע לי שאיני חייב למסור את המידע לפי חוק אך לא ניתן להשתתף בפעילות ללא מסירת המידע. יש לקרוא ולאשר
תודה רבה, פרטייך התקבלו